Gregoriaanisen laulun koulutus

Jo kolmatta kertaa Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiiri ry järjestää gregoriaanisen laulun koulutuspäivän Naantalissa lauantaina 7.10.2023. Tämän vuoden koulutuspäivää vietetään Pyhän Birgitan juhlavuoden teemalla, jonka puitteissa Turun Pyhiinvaelluskeskus järjestää samana päivänä myös pyhiinvaelluksen Turusta Naantaliin.

Gregoriaanisen laulun kurssilla kouluttajana toimii MuT, äänipedagogi Hilkka-Liisa Vuori. Koulutuspäivä alkaa Naantalin kirkossa klo 10. Koulutuksessa tutustutaan mm. rukoushetkien lauluihin sekä birgittalaissävelmiin, jotka ovat kaikuneet Naantalin keskiaikaisen kirkon holvistossa birgittalaissisarten laulamina jo vuosisatojen ajan. Kurssilla ei tarvita aikaisempaa osaamista gregoriaanisesta laulusta - kiinnostus aiheeseen riittää.

Päivän päätteeksi osallistumme Naantalin kirkossa klo 16 alkavaan Birgitan päivän messuun, jossa kurssilaiset esittävät otteita kurssipäivän ohjelmistosta. Ekumeenisessa hengessä toteutuvan messun toimittaa Turun katolinen Pyhän Birgitan ja autuaan Hemmingin seurakunta. Tapahtuman järjestämisessä on mukana myös Naantalin seurakunta.

Koulutusosion hinta on Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiirin jäsenyhdistyksien ja SKML:n jäsenseurakuntien jäsenille 10 € / hlö, muille osallistujille 20 € / hlö.

Ilmoittautuminen kurssille 29.9.2023 mennessä sähköpostitse osoitteeseen vs.kirkkomusiikkipiiri@gmail.com. Lisätietoja myös puhelimitse Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiirin sihteeri Hanna Pishrolta, p. 0443461340