Tulevat tapahtumat:

Ks. tapahtumakalenteri

Menneitä tapahtumia Varsinais-Suomen piirissä:

• SKML:n erityisansiomerkit ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠myönnettiin Laitilan kirkkokuoron anomuksesta Anna Setälälle ja Seppo Porkalle kuoron joulukonsertissa Laitilassa 3.12.2023.
  • Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiiri ry:n syyskokous pidettiin 26.11.2023 Nousiasisten Vanhassa pappilassa.
  • Yläneen kirkkokuoro juhlisti 100-vuotista taivaltaan Yläneen kirkossa järjestetetyllä juhlakonsertilla 5.11.2023.
  • Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiiri ry:n kevätkokous pidettiin 19.4.2023 Salossa uudessa seurakuntakeskuksessa. Kokouksen yhteydessä laulettiin myös Kirkon juhlat 2024 -lauluohjelmistoa.
  • Kamarikuoro Musica Vocale  Liedon seurakunnasta on Kirkkomusiikkiliiton vuoden 2023 musiikkiryhmä! Lämpimät onnittelut Lietoon koko kuorolle sekä kuoronjohtaja Tomi Satomaalle. Lue lisää täältä https://skml.fi/…/vuoden-2023-musiikkiryhma-on-musica…/
  • Nousiaisten rovastikunnan kirkkokuorot Laitilasta, Mynämäeltä, Nousiaisista, Ruskolta, Rymättylästä ja Vehmaalta järjestivät yhteiskonsertin Marianpäivänä 26.3.2023. Suomen Kirkkomusiikkiliitto ry tuki tapahtuman järjestämistä 150 € avustuksella.
  • Nousiaisten rovastikunnan lapsikuorot Mynämäeltä, Nousiaisista, Raisiosta, Ruskolta ja Vehmaalta järjestivät Valon lapset -konsertin kynttilänpäivänä 5.2.2023. Suomen Kirkkomusiikkiliitto ry tuki tapahtuman järjestämistä 300 € avustuksella.
  • Dominus Krabbe -monologioopperassa 1600-luvulla elänyt pappi Krabbe herää eloon ja ilmestyy saarnaamaan entiseen pappilaansa. Ooppera esitettiin Naantalin kirkossa lauantaina 29.10.2022.Varsinais-Suomen kirkkomusiikkipiiri ry tuki kirkko-oopperan toteuttamista avustuksella.
  • Varsinais-Suomen Kirkkomusiikkipiiri ry järjesti gregoriaanisen laulun koulutuspäivän Naantalissa 8.10.2022. Kouluttajana toimi MuT Hilkka-Liisa Vuori Sibelius-Akatemiasta. Koulutuspäivässä perehdyttiin gregoriaaniseen psalmilauluun. Päivän päätteeksi kurssilaiset osallistuivat gregoriaaniseen Pyhän Birgitan päivän messuun, joka toteutettiin ekumeenisessa yhteistyössä Turun katolisen seurakunnan ja Naantalin seurakunnan kanssa.
  • Kiikalan kirkkokuoro vietti 100-vuotisjuhlaansa 25.9.2022.
  • Halikon kirkkokuoro juhli 120-vuotisjuhlaansa juhlakonsertilla Halikon kirkossa 29.5.2022.