Liity jäseneksi

Piirin jäsenenä voit vaikuttaa siihen, miten kirkkomusiikin eri muotoja alueellamme tuetaan ja millaisia koulutuksia ja musiikkitapahtumia Varsinais-Suomessa järjestetään. Jäsenillä on mahdollisuus tilata SKML:n vuosi- ja ansiomerkkejä sekä anoa taloudellista tukea mm. musiikkitapahtumien järjestämiseen.

Piirin jäseneksi voivat liittyä Varsinais-Suomen alueella toimivat rekisteröidyt kirkko-, nuoriso- ja lapsikuorot sekä muut rekisteröidyt kuorot ja soitinyhtyeet, jotka hyväksyvät piirin tarkoituksen. Piirin hallitus hyväksyy jäsenet kirjallisen hakemuksen perusteella. Piirin jäsenet ovat myös Suomen Kirkkomusiikkiliiton jäseniä.

Jäsenmaksu sisältää sekä SKML:n liittomaksun että piirin jäsenmaksun. Vuonna 2023 jäsenmaksu on Varsinais-Suomen alueella 18,00 €/kuoron henkilöjäsen. Jäsenmaksusta Suomen Kirkkomusiikkiliiton osuus on 15,50 € ja piirin osuus 2,50 €.

Jäsenseurakunnat:

Piirin jäsenetuihin ovat oikeutettuja myös kaikki SKML:n jäsenseurakunnissa toimivat musiikkiryhmät Varsinais-Suomen alueella.

Seurakunnat ovat voineet liittyä jäseniksi Kirkkomusiikkiliitoon vuoden 2017 alusta lähtien. Yhdistysmuotoisten musiikkiryhmien jäsenyys paikallisen kirkkomusiikkipiirin kautta säilyy edelleen vaihtoehtoisena mahdollisuutena.

Jäsenyyden myötä seurakunnan kaikki musiikkitoiminnot pääsevät Kirkkomusiikkiliiton palveluiden ja jäsenetujen, tapahtumien, koulutusten sekä kustannustoiminnan piiriin. Jäsenkunnan kasvaessa liiton palvelut laajenevat ja ovat tukemassa yhä useampaa kirkkomusiikin harrastajaa ja ammattilaista. Jäsenseurakunnat ja niissä toimivat musiikkiryhmät lisäävät myös merkittävästi Suomen laajimman kirkkomusiikin palvelu- ja asiantuntijajärjestön ja sen jäsenistön vaikuttavuutta.

Kirkkoherra, kanttori tai seurakuntaneuvoston jäsen: nyt on mahdollisuus osoittaa arvostusta seurakunnan musiikkityölle, kirkkomusiikille ja sen tekijöille. Esitä seurakuntasi liittymistä Suomen Kirkkomusiikkiliiton jäsenseurakunnaksi. SKML:lle toimitettavan seurakuntajäsenten jäsenhakemuslomakkeen voit ladata tästä.